< Industri och tillverkning
Logotyp för Alfa Laval Lund
Alfa Laval Lund - Lund

Alfa Laval söker Team Leader till GCC Large

Ansök senast 21 februari

Sök tjänsten

Varje dag får vi möjligheten att göra en positiv påverkan – på våra kollegor, partners, kunder och samhället. Tillsammans skapar vi framtidens lösningar och bidrar till att använda den fulla potentialen av värdefulla resurser. Genom att agera kraftfullt, utmanar vi konventionellt tänkande och utvecklar världsledande teknologier som bidrar till framsteg inom viktiga områden, så som energi, mat, vatten och sjöfart. När vi går framåt, driver den innovativa och öppna anda som bygger vår 140-åriga startup-kultur och snabba tillväxt, även vår personliga tillväxt. Så, under tiden vi formar en mindre slösaktig värld med mer resurser, bygger vi även vår personliga utveckling. 

Om tjänsten 

Ta nästa steg i din karriär som Team Leader hos Alfa Laval och bli en del av ett engagerat team som gör skillnad varje dag. Här får du möjlighet att leda och utveckla i en innovativ miljö, där hållbara lösningar står i fokus för att förbättra världen. I rollen som teamledare är du lagkaptenen i gruppen där du coachar gruppens medlemmar i det dagliga arbetet. 

Som Team Leader kommer du att: 

  • Planera den dagliga driften för att säkerställa att resultat uppnås 
  • Administrerar order i vårt affärssystem 
  • Stödja gruppen i det dagliga arbetet 
  • Övervaka säkerhet, kvalitet och avvikelser tillsammans med Team Manager (TM) 
  • Tillsammans med teamet och TM ta fram och ständigt förbättra SOP:er 
  • Coacha och träna gruppen samt genomföra SOP audit dialog 
  • Stötta driften av CSB-tavlan 
  • Vara en länk mellan gruppen, TM och supportfunktionerna 
  • Fokusera på förbättringar och minskning av slöseri 
  • Driva lösning av problem från CSB 
  • Följa upp gruppens 5S-standard dagligen 
  • Vid behov arbeta som maskinoperatör i gruppen. 

Säkerhet, Kvalitet, Leverans och Kostnad är ledord inom vårt produktionssystem ALPS och utgör den grund vår produktion bygger på. I ALPS ingår du i det viktiga arbetet med förbättringar, 5S och standardiserat arbetssätt. Det är därför av största vikt att du är intresserad av att både utveckla dig själv och vår verksamhet. 

Arbetet är på 2-skift och är en tillsvidaretjänst där rekryteringsprocessen hålls av Lernia Bemanning. 

Vem är du? 

Vi söker dig som har erfarenhet inom industri/produktion samt haft någon ansvarstagande roll tidigare. Din förmåga att leda och coacha andra är avgörande, liksom att du kan arbeta självständigt och delegera ansvar. Din relationsskapande inställning och ditt kundfokus är viktigt för att lyckas i rollen.  

Du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift, samt truckkort (A+B) och behörighet för travers. 

Meriterande 

Det är meriterande om du har erfarenhet av pressning av plattor till värmeväxlare. Tidigare erfarenhet från arbete med produktionssystem är också fördelaktigt. Om du har arbetat med 5S-standarder och har en förståelse för säkerhets- och kvalitetsövervakning, ökar det dina chanser ytterligare. Erfarenhet av att arbeta i skift och att hantera affärssystem för orderadministration är också värdefullt i denna roll. 

Vi erbjuder: 

Vi erbjuder dig en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för våra kunder. 

För mer information om tjänsten 

Olivia Gunnarsson, Rekryterare Lernia: olivia.gunnarsson@lernia.se 

Facklig information 

Johnny Hultén, IF Metall, 046-36 65 17 

Välkommen med din ansökan senast den 21 februari 2025. 

Ansökan


Referensnummer: 287605

Olivia Gunnarsson Rekryterare

Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice 0771-650 650