
Lediga jobb inom HR och administration
HR och administration innefattar arbete inom personalhantering och olika administrativa uppgifter i en organisation. Du behöver ha förmågan att kommunicera effektivt med anställda och hantera personalfrågor på ett professionellt och rättvist sätt. Några vanliga roller inom området är HR-generalist, personaladministratör eller löneassistent.
8 lediga jobb inom Lediga jobb inom HR och administration
- Lernia Bemanning & Rekrytering
Administratör | Uppsala | Lernia Bemanning & Rekrytering
Uppsala
Ansök senast 2025-03-18
- Lernia Bemanning & Rekrytering
Senior HR Business Partner | Fordonsindustrin | Umeå
Umeå
Ansök senast 2025-03-09
- Zeppelin Sverige AB
Serviceadministratör | Zeppelin | Stockholm
Stockholm
Ansök senast 2025-03-31
- Lernia Bemanning & Rekrytering
Spännande deltidsuppdrag som administratör/skadehanterare till vår kund i Skellefteå. Omgående tillsättning, sök idag!
Skellefteå
Ansök senast 2025-03-06
- Lernia
Extrajobb som kandidatansvarig | Lernia Talent Acquisition | Göteborg
Göteborg
Ansök senast 2025-02-28
- Alvinssons
Administratör | Alvinssons | Mönsterås
Mönsterås
Ansök senast 2025-03-05
- Lernia Bemanning & Rekrytering
HR Generalist | Fordonsindustrin | Göteborg
Göteborg
Ansök senast 2025-02-23
- Lernia Bemanning & Rekrytering
HR Business Partner | Fordonsindustrin | Göteborg
Göteborg
Ansök senast 2025-02-23
Jobba inom HR och administration
Gillar du att jobba med administration och organisation? När du jobbar inom HR och administration är det bra att ha båda delar. Du kan till exempel behöva förstå lagar och regler för personal, eller ha olika typer av kommunikation med anställda.
Som person är det en fördel om du är noggrann, punktlig och gillar att arbeta effektivt med administration, till exempel filhantering, databehandling och kalenderhantering.
HR och administration inkluderar ofta rekrytering, personalutveckling, kompensation, arbetsrätt, förhandlingar samt konflikthantering.
Några vanliga roller inom HR och administration är:
- HR-specialist
- Personaladministratör
- HR-generalist
- HRBP
- Administratör
- Löneadministratör
- Löneassistent
- Kontorschef
- Arbetsmiljöspecialist