Lediga jobb inom HR och administration
HR och administration innefattar arbete inom personalhantering och olika administrativa uppgifter i en organisation. Du behöver ha förmågan att kommunicera effektivt med anställda och hantera personalfrågor på ett professionellt och rättvist sätt. Några vanliga roller inom området är HR-generalist, personaladministratör eller löneassistent.
4 lediga jobb inom Lediga jobb inom HR och administration
- Lernia Bemanning & Rekrytering
Orderadministratör
Västerås
Ansök senast 2024-12-15
- Lernia
Extrajobb som Kandidatansvarig | Lernia Bemanning & Rekrytering | Göteborg
Göteborg
Ansök senast 2024-12-12
- Lernia Bemanning & Rekrytering
Teknisk dokumentationsspecialist | Lernia Bemanning & Rekrytering | Landskrona
Landskrona
Ansök senast 2024-11-22
- Lernia
Lernia Talent Acquisition söker HR- och rekryteringspraktikanter till våren 2025
Göteborg
Ansök senast 2024-11-30
Jobba inom HR och administration
Gillar du att jobba med administration och organisation? När du jobbar inom HR och administration är det bra att ha båda delar. Du kan till exempel behöva förstå lagar och regler för personal, eller ha olika typer av kommunikation med anställda.
Som person är det en fördel om du är noggrann, punktlig och gillar att arbeta effektivt med administration, till exempel filhantering, databehandling och kalenderhantering.
HR och administration inkluderar ofta rekrytering, personalutveckling, kompensation, arbetsrätt, förhandlingar samt konflikthantering.
Några vanliga roller inom HR och administration är:
- HR-specialist
- Personaladministratör
- HR-generalist
- HRBP
- Administratör
- Löneadministratör
- Löneassistent
- Kontorschef
- Arbetsmiljöspecialist