
Ekonomi- och redovisningsansvarig | Keyvent Öst | Kalmar
Ansök senast 21 april
Sök tjänstenEkonomi- och redovisningsansvarig | Keyvent Öst | Kalmar
Ta chansen att bli en central del av vår kunds framgångssaga! Som ekonomiansvarig får du möjligheten att ansvara för och utveckla den ekonomiska redovisningen i en dynamisk organisation. Med varierande uppgifter och kontaktytor, erbjuder rollen både utmaningar och möjligheter för personlig och professionell tillväxt.
Om företaget
”Keyvent Öst är ett modernt företag med ovärderlig långsiktig erfarenhet. Vi strävar efter att leverera det ultimata inomhusklimatet till våra kunder genom intelligenta systemlösningar. Samtidigt säkerställer vi långvarig kvalitet i våra projekt genom att erbjuda lättillgänglig och kompetent service.
Vår styr- och reglerteknik garanterar en kostnadseffektiv och hållbar optimering av systemen. Dessutom har vi en reparations- och svetsavdelning med erfarna underhållstekniker.
Tillsammans arbetar vi för en ljusare framtid, både för våra älskade affärskunder och för vår planet.”
Om tjänsten
Som Ekonomiansvarig kommer du att hantera fakturering, bokföring, leverantörs- och kundreskontra, skattefrågor, månadsavstämningar, års- och delbokslut, lönehantering samt upprätthålla externa kontakter med myndigheter.
Om dig
Formell kompetens
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi samt gedigen erfarenhet av redovisning och bokslut. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem och program som Excel. Erfarenhet av lönehantering och kontakt med myndigheter är avgörande för att du ska kunna hantera arbetsuppgifterna effektivt.
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med stora ekonomiska transaktioner och har tidigare hanterat skattefrågor i en liknande roll. Erfarenhet av månadsrapportering till Collectum eller Fora är också en fördel. Erfarenhet av redovisningssystem Fortnox och produktionssystem SDF är även detta mycket meriterande. Kunskaper i andra ekonomisystem än de som nämns kan ge dig ett försprång. Vi ser gärna att du har arbetat med internationella kontakter och har förståelse för olika kulturella ekonomiska aspekter.
Om Lernia
Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.
Hur du söker tjänsten
För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss där du bifogar CV och personligt brev. Du är självklart välkommen att kontakta oss om du har några frågor om oss eller om tjänsten. Vi hänvisar till bemanning.kalmar@lernia.se.