Guide: Optimera personalplaneringen
Vill du förbättra din personalplanering? Den här guiden hjälper dig att säkerställa rätt bemanning och kompetens vid rätt tillfälle. Upptäck strategier och verktyg som ökar engagemanget bland personalen, gör kunderna nöjdare, ökar flexibiliteten och lyfter företagets tillväxt. Ladda ner guiden längre ner och ta ditt första steg mot en effektivare personalplanering!
Ur innehållet
Optimera personalplaneringen
- Så kartlägger ni era personalbehov.
- Hur data används för att göra träffsäkra prognoser
- Hur en GAP-analys hjälper er att nå affärsmål med optimal personalstyrka
- Så utvärderar och utvecklar ni er personalplanering
Mer inom Ledarskap
Ledarskap
Feedback för chefer: Även du som ledare behöver återkoppling
Alla behöver återkoppling för att utvecklas. Även chefen mår bra av feedback från de anställda. Det tycker ledarskapsexperten Malin Trossing, som delar med sig av tips om hur man bjuder in till konstruktiv dialog.
Ledarskap
HR-trender att ha koll på 2025
2025 ser ut att bli ett år av fortsatt förändring, även inom HR. Med teknologiska framsteg, arbetsmarknadens utveckling och nya förväntningar från medarbetare är det avgörande för arbetsgivare och HR-specialister att hålla sig uppdaterade. I den här artikeln pratar vi bland annat om AI och automation, upskilling- och reskilling och det senaste inom ledarskap. Vi delar med oss av insikter från ledande källor och utforskar de HR-trender som spås forma 2025.
Ledarskap
Exitsamtalet – insikterna som stärker din organisation
När en medarbetare väljer att sluta på företaget öppnas en värdefull möjlighet för dig som chef att få insikter och feedback som kan göra din organisation starkare. Genom exitsamtal kan du identifiera förbättringsområden, öka medarbetarnöjdheten och se till att arbetsplatsen blir mer attraktiv för framtida talanger. Här är varför exitsamtal är ett måste – och hur du genomför dem på bästa sätt.
Du kanske också är intresserad av
Rekrytera personal
Guide: Så bygger ni en kraftfull recruitment marketing-strategi
I den här guiden får ni praktiska verktyg och insikter för att utveckla en framgångsrik recruitment marketing-strategi. Lär er hur ni lockar rätt talanger och bygger långsiktiga relationer – allt för att stärka er konkurrenskraft.
Ledarskap
8 friskfaktorer – vägen till en välmående och effektiv arbetsplats
Vad är det som gör att medarbetare mår bra och att sjukfrånvaron hålls nere? Hur kan vi skapa arbetsplatser där medarbetare är produktiva, känner sig välmående och engagerade?
Arbetsmiljö
Så förebygger ni dålig arbetsmiljö
Att aktivt arbeta för att förebygga dålig arbetsmiljö är a och o för en välmående organisation. Förutom att det skapar nöjdare och mer högpresterande medarbetare, ökar det även vinstmarginalen när medarbetare känner stor tillit till ledningen. Att ha medarbetare som trivs och vill prestera är på så sätt viktigt av flera anledningar. Hur arbetar man då på bästa sätt för att förebygga en dålig arbetsmiljö? Vi går igenom sex viktiga steg här.