Guide: Så får ni medarbetare med rätt personliga egenskaper
Det är här är guiden för dig som är ledare och vill veta mer om vikten av rätt personliga egenskaper hos dina medarbetare. De personliga egenskaperna påverkar hur effektivt och engagerat de utför uppgifterna, hur de samarbetar med andra inom organisationen och hur de löser problem och hittar smartare sätt att göra sitt jobb. Du får även insikter i hur du bäst går till väga för att rekrytera medarbetare med rätt personliga egenskaper.

Så får ni medarbetare med rätt personliga egenskaper
Ur innehållet:
- Vad visar undersökningar om personliga egenskaper i arbetslivet?
- Vilka är de mest efterfrågade personliga egenskaperna på arbetsplatsen?
- Varför gynnas din verksamhet att hitta personer med rätt personliga egenskaper?
- Så går du tillväga för att identifiera rätt personliga egenskaper

Mer inom Rekrytera personal

Rekrytera personal
EU:s nya lönedirektiv förändrar arbetsmarknaden – så förbereder ni er
EU:s direktiv om lönetransparens syftar till att skapa en rättvisare arbetsmarknad genom ökad insyn i löner, lönesättningsprocesser och principer. Men vad betyder det i praktiken? Vi har pratat med Susanne Ununger, HR-direktör på Lernia, om hur man kan gå från teori till verklig förändring.

Rekrytera personal
Guide: Så bygger ni en kraftfull recruitment marketing-strategi
I den här guiden får ni praktiska verktyg och insikter för att utveckla en framgångsrik recruitment marketing-strategi. Lär er hur ni lockar rätt talanger och bygger långsiktiga relationer – allt för att stärka er konkurrenskraft.

Rekrytera personal
Vad kostar en rekrytering med rekryteringsföretag?
Att rekrytera rätt medarbetare är en viktig del i en organisations framgång. Samtidigt tar en rekryteringsprocess tid, och tid är pengar. Kostnaden för en rekrytering beror på många olika faktorer, exempelvis vilken bransch det rör sig om, rollens omfattning och komplexitet. Här reder vi ut vilka steg som ingår i en professionell rekryteringsprocess och vad det kan kosta.
Du kanske också är intresserad av

Bemanningstips
Navigera den nya 24-månadersregeln rätt
Upplever du att 24-månadersregeln är svårnavigerad? Oroa dig inte – vi har samlat de viktigaste tipsen för dig som hyr in personal! Med vår hjälp får du full koll på inhyrningstider, anställningserbjudande, ersättning och allt annat du behöver veta för att följa lagen. På Lernia erbjuder vi dessutom smarta verktyg där du själv kan följa dina konsulters inhyrningstid.

Ledarskap
Guide: Så kommer ni igång med ert employer branding-arbete i 7 steg
Har ni en employer branding-strategi på plats? Alla organisationer har ett employer brand som beskriver hur de vill uppfattas som arbetsgivare. Att bygga ett starkt employer brand är inte bara viktigt för att attrahera rätt talanger utan även för att behålla nöjda medarbetare. I den här guiden går vi igenom i 7 tydliga steg hur ni kan komma igång med ert employer branding-arbete.

Ledarskap
Så lyckas ni med er employer branding-strategi
Employer branding har blivit allt viktigare för företag när det gäller att attrahera och behålla talanger på dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad. Genom att skapa en tydlig strategi och förmedla ett starkt arbetsgivarvarumärke kan företag påverka hur människor uppfattar företaget som arbetsgivare och stärka sitt rykte på marknaden.