Bemanning av kundservicepersonal
Om du letar nya medarbetare inom kundservice har du kommit helt rätt! På Lernia har vi gedigen kunskap, och lång erfarenhet, av bemanning inom kundservice. Vi har hjälpt företag med allt från kundservicemedarbetare till teamledare och operatörer. Vi finns över hela landet och anpassar bemanningen efter ditt företags unika behov.
Så fungerar bemanning inom kundservice
Funderar du på hur bemanningsprocessen ser ut när man söker personal inom kundservice? Enkelt beskrivet kan man säga att vi alltid inleder processen med att, noggrant och utförligt, hitta och matcha rätt medarbetare med dig som arbetsgivare. Efter det tar vi hand om hela anställningsprocessen, från att upprätta den rätta kravprofilen till gallring av CV och intervjuer.
När vi hittat rätt kandidat för uppdraget kan hen börja jobba hos er! Konsulten, er nya kollega, kommer få en konsultchef som har tät kontakt och uppföljning med er längs vägen. Som kund till oss kan du känna dig trygg med att vi tar helhetsansvar över samarbetet, från inledande rekryteringsprocess tills den dag konsulten, eller konsulterna, är på plats.
Vill du veta mer om hur bemanning fungerar? Läs vår artikel med 7 vanliga frågor kring bemanning.
Hög kompetens, flexibla lösningar och kvalitetssäkring
Därför ska du anlita Lernia för bemanning inom kundservice
Ta del av vår kompetens och erfarenhet. Tar du hjälp av oss får du en partner med lång erfarenhet av att matcha rätt behov med rätt kompetens för tjänster inom kundservice.
Flexibla lösningar som bidrar till ökad produktivitet. Vi lagt mycket tid och kärlek på olika bemanningslösningar. Tack vare dem kan vi erbjuda både högre flexibilitet och kapacitet. Något som leder till att vi kan vara med och bidra till ökad produktivitet och minskade kostnader!
Samarbete är a och o. För oss är ett välfungerande samarbetet centralt. Därför har vi en tät närvaro och dialog mot både dig som kund och mot vår konsult.
Våra fokusområden kvalitetssäkrar arbetet. Vårt arbete utgår från tre fokusområden: rätt konsulter, rätt ledarskap samt ordning och reda. Genom dem säkerställer vi att hela processen, från rekrytering till utfört arbete, kvalitetssäkras.
Vad kostar det att ta in bemanning av personal inom kundservice?
Undrar du vad det kostar att ta hjälp av ett bemanningsföretag för tjänster inom kundservice? Svaret är att kostnaden kan variera. Oftast beror den dessutom på flera faktorer, såsom:
- Vilken typ av profil ni är ute efter
- Hur kompetensbehovet och marknaden ser ut
- Hur mycket tid och resurser ni planerar att lägga på processen.
Vill du få en prisuppskattning på vad det kan kosta att ta in bemanning av personal inom kundservice? Besök vår populära priskalkylator!
4 fördelar med att ta in Lernia för bemanning av kundervicetjänster
Stort nätverk, hög expertis
Med Lernia får du tillgång till ett stort nätverk av kandidater och personal med flerårig kompetens inom rekrytering.
Våra konsulter trivs hos oss
Undersökningar har visat att av de konsulter som tidigare arbetat på andra bemanningsföretag, så trivs hela 77 procent bättre hos Lernia bemanning. 18 procent trivs lika bra.
Testa först – utan onödiga risker
Att ta in en bemanningskonsult är ett utmärkt sätt att pröva om en person passar för en viss tjänst, eller om en nyinrättad tjänst fungerar som det är tänkt.
Ett extra HR-stöd
Du får en samarbetspartner och ett extra stöd i frågor som rör HR och personal. Till oss kan du vända dig med funderingar kring allt från personalfrågor och arbetsmiljö till förmåner och strategiska HR-insatser.
De här tjänsterna brukar vi bemanna inom kundservice
Behöver du hjälp med bemanning av kundtjänstpersonal? Här är exempel på olika tjänster vi kan hjälpa till att bemanna inom området kundservice:
- Kundservicemedarbetare
- Kundtjänstmedarbetare
- Teamledare
- Kundserviceoperatör
Bemanning av tjänstemän och yrkesarbetare
Behöver du bemanning inom något annat område?
Du vet väl att vi bemannar inom flera olika branscher på Lernia, från yrkesarbetare till tjänstemän. Vi kan hjälpa till med bemanning inom: