
Hyr in en ekonomiassistent
Behöver ni förstärkning inom ekonomi och administration? När du hyr in en ekonomiassistent med Lernia får du en kvalificerad medarbetare som kan avlasta ditt team och samtidigt bidra till en effektivare ekonomihantering. Vi matchar rätt kompetens med dina behov.
Vilka arbetsuppgifter kan en ekonomiassistent stötta med?
Ekonomiassistenten har en viktig roll i företagets ekonomifunktion och ansvarar för en rad administrativa och ekonomiska uppgifter. Vanliga arbetsuppgifter är vanligtvis:
- hantering av leverantörs- och kundreskontra
- fakturering
- bokföring
- löpande ekonomiadministration
- avstämningar.
Ekonomiassistenter kan även arbeta med budgetuppföljning, momsrapportering och stödja vid bokslutsarbete. Genom att hyra en ekonomiassistent får ni den hjälp ni behöver för att hålla ekonomin i balans och säkerställa att alla transaktioner hanteras korrekt.
Fördelar med att hyra in en ekonomiassistent
Spar tid och pengar
Rekryteringsprocesser blir lätt både tidskrävande och kostsamma – samtidigt som du tar en risk. När du hyr in personal med Lernia har du möjlighet att testa först.
Du slipper extra administration
Vi står för all administration runt anställningen och inhyrda konsulter. Något som spar både tid och resurser för de flesta företag.
Du undviker produktionsbortfall
Plötsligt blir någon kollega sjukskriven, eller så kommer storordern in. Då är bemanningsföretag ett perfekt val – justera behovet och tidslängden efter era egna förutsättningar.
Få kompetens på kort varsel
Med Lernia får du tillgång till ett stort nätverk av kandidater och personal med flerårig kompetens inom bemanning och rekrytering. Något som säkerställer att du snabbt kan få tillgång till de kompetenser du söker.
Vanliga frågor om att hyra in ekonomiassistenter
Varför ska du anlita Lernia för hjälp med ekonomiassistenter?
Hur snabbt kan Lernia leverera ekonomiassistenter?
Vilka orter kan ni leverera på?
Rätt ekonomiassistent på rätt arbetsplats
För oss på Lernia är det viktigt att rätt person hamnar på rätt plats. Både för att våra kunder ska få hjälp med den kompetens de behöver, och för att våra konsulter ska trivas och göra ett bra jobb. För att uppnå det jobbar vi på flera fronter.
Bland annat har vi nästan alltid lokal och engagerad personal som är närvarande hos våra kunder. Vi för en tät dialog med våra kunder och konsulter, för att allas behov och förväntningar ska bli tillgodosedda på absolut bästa sätt. Vi skräddarsyr ett upplägg som passar varje kund på bästa sätt och hittar den bäst lämpade konsulten utifrån kundens behov.
