< Bemanning
Bemanning Hr Admin

Bemanning inom HR och admin

Behöver du personal inom sälj och marknad? Lernia är ett bra val av bemanningsföretag! Vi har gedigen kunskap och lång erfarenhet av bemanning inom titlar som säljare, marknadsassistenter och projektledare. Vi finns över hela landet och anpassar bemanningen efter ditt företags unika behov.


Hur fungerar det med bemanning inom HR och admin?

Undrar du hur bemanningsprocessen går till när du HR- och adminpersonal? Förenklat kan man säga att vi inleder processen med att lägga stor vikt vid att hitta och matcha rätt medarbetare mot dig som arbetsgivare. Efter det tar vi hand om hela anställningsprocessen, från att upprätta en träffsäker kravprofil till gallring av CV och intervjuer. 

När vi hittat rätt kandidat för uppdraget börjar hen jobba hos er. Konsulten, er nya kollega, kommer få en konsultchef som har tät kontakt och uppföljning med er längs vägen. Som kund till oss kan du känna dig trygg med att vi tar helhetsansvar över samarbetet, från inledande rekryteringsprocess tills den dag konsulterna är på plats.

Vill du veta mer om hur bemanning fungerar? Läs vår artikel med 7 vanliga frågor kring bemanning.

HR Och Admin

Hög kompetens, flexibla lösningar och kvalitetssäkring

4 starka anledningar att anlita Lernia för bemanning inom HR och admin

  • Ta del av vår kompetens och erfarenhet. Tar du hjälp av oss får du en partner med lång erfarenhet av att matcha rätt behov med rätt kompetens för tjänster inom HR och admin.

  • Flexibla lösningar som bidrar till ökad produktivitet. Vi lagt mycket tid och kärlek på olika bemanningslösningar. Tack vare dem kan vi erbjuda både högre flexibilitet och kapacitet. Något som leder till att vi kan vara med och bidra till ökad produktivitet och minskade kostnader!

  • Samarbete är a och o. För oss är ett välfungerande samarbetet centralt. Därför har vi en tät närvaro och dialog mot både dig som kund och mot vår konsult.

  • Våra fokusområden kvalitetssäkrar arbetet. Vårt arbete utgår från tre fokusområden: rätt konsulter, rätt ledarskap samt ordning och reda. Genom dem säkerställer vi att hela processen, från rekrytering till utfört arbete, kvalitetssäkras.

Bemanning av HR- och adminpersonal – vad kostar det?

Kostnaden för bemanning av HR- och adminpersonal kan variera. Oftast beror den dessutom på flera faktorer, såsom:

  • Vilken typ av profil ni är ute efter
  • Hur kompetensbehovet och marknaden ser ut
  • Hur mycket tid och resurser ni planerar att lägga på processen.

Vill du få en prisuppskattning på vad det kan kosta att ta in bemanning av personal inom lager och logistik? Besök vår populära priskalkylator!

Närbild på händer som knappar på en miniräknare

4 fördelar med att ta in Lernia som bemanningspartner

Stort nätverk, hög expertis

Med Lernia får du tillgång till ett stort nätverk av kandidater och personal med flerårig kompetens inom rekrytering.

Våra konsulter trivs hos oss

Undersökningar har visat att av de konsulter som tidigare arbetat på andra bemanningsföretag, så trivs hela 77 procent bättre hos Lernia bemanning. 18 procent trivs lika bra.

Testa först – utan onödiga risker

Att ta in en bemanningskonsult är ett utmärkt sätt att pröva om en person passar för en viss tjänst, eller om en nyinrättad tjänst fungerar som det är tänkt.

Ett extra HR-stöd

Du får en samarbetspartner och ett extra stöd i frågor som rör HR och personal. Till oss kan du vända dig med funderingar kring allt från personalfrågor och arbetsmiljö till förmåner och strategiska HR-insatser.

Tjänster vi brukar bemanna inom HR och admin

Här är exempel på olika tjänster vi kan hjälpa till att bemanna inom området HR och admin:

  • HR-administratör
  • Personaladministratör
  • Logistikadministratör
  • Lönespecialist
  • HR Business Partner
  • HR-konsult
  • Rekryterare
Fatt Jobb

Bemanning av tjänstemän och yrkesarbetare

Behöver du bemanning inom något annat område?

Du vet väl att vi bemannar inom flera olika branscher på Lernia, från yrkesarbetare till tjänstemän. Vi kan hjälpa till med bemanning inom: