< Rekrytering
Ekonomi Kontor

Rekrytering ekonomi och inköp

När behöver man inte personal inom ekonomi och inköp? Vi hjälper er med rekrytering av allt från personal inom marknadsföring till ekonomiassistenter eller administratörer. Vi har lång erfarenhet av rekrytering inom finans, ekonomi, marknad och kundservice. Dessutom har vi ett stort nätverk av kandidater och några av branschens nöjdaste konsulter.


Rekrytera din nästa kollega inom ekonomi och inköp med oss

Är du ute efter rekrytering inom marknadsföring, HR, finans eller ekonomi? Vi har lång erfarenhet av rekrytering inom både ekonomi och inköp. Vi vet att alla företag är olika och har olika behov och därför erbjuder vi alltid skräddarsydda rekryteringslösningar. Självklart är vi ett auktoriserat rekryteringsföretag. 

Man Ler Framför Dator I Kontor

Receptionist, kundservice eller ekonomiassistent – några av tjänsterna vi kan hjälpa er rekrytera

Ekonomi och inköp är ett brett yrkesområde, med flera viktiga nyckelroller. Här är exempel på olika tjänster vi kan hjälpa till att rekrytera inom ekonomi och inköp:

  • Administratör och löneadministratör
  • Rekrytering av finanstjänster
  • Ekonom och ekonomiassistent
  • HR-administratör eller HR-specialist
  • Kundservice, kundtjänst och kundtjänstpersonal
  • Rekrytering av tjänster inom marknadsföring, till exempel digital marknadsföring
  • Receptionist
  • Redovisningsekonom
  • Telemarketingpersonal och teleperformance
Kundservicemedarbetare

Nätverk, kvalitet, tidsbesparande

Varför rekrytera personal inom ekonomi och inköp med Lernia?

  • Nätverk och expertis. Vi har lång erfarenhet av rekrytering inom området ekonomi och inköp. Tack vare det får du som kund tillgång till ett stort nätverk av kandidater och personal med lång erfarenhet och expertis.

  • Utarbetade rekryteringsmetoder. Vi arbetar med utarbetade, kvalitetssäkrade och kompetensbaserade rekryteringsmetoder. Genom det säkerställer vi att vi snabbare hittar rätt person till rätt plats.

  • Du undviker felrekryteringar. När du tar hjälp med rekryteringen minimerar du risken för dyra felrekryteringar. 

  • Lägg tiden på det ni gör bäst. Att rekrytera personal är ett heltidsjobb i sig. Låt oss göra det, medan du kan lägga värdefull tid på kärnverksaheten.

  • Vi har några av de nöjdaste konsulterna. För oss är samarbetet med kund och konsult lika viktigt. Vi har alltid en tät närvaro och dialog med båda. Något som bland annat har resulterat i att vi har några av de nöjdaste konsulterna i branschen. 

Vad kostar rekrytering av personal inom ekonomi och inköp?

Undrar du vad det kostar att rekrytera personal inom t.ex. HR, kundtjänst eller inköp? Det korta svaret är att kostnaden för rekrytering kan variera. Det beror oftast på flera faktorer, bland annat:

  • Vilken typ av profil ni är ute efter
  • Hur kompetensbehovet och marknaden ser ut
  • Hur mycket tid och resurser ni planerar att lägga på processen.

Vill du få en prisuppskattning på vad det skulle kosta er att rekrytera personal inom ekonomi och inköp? Besök vår populära priskalkylator!

Närbild på händer som knappar på en miniräknare

Varför anlita Lernia för rekrytering av ekonomi- och admnistrationspersonal?

Ta del av ett stort nätverk och hög expertis

Tack vare vår geografiska spridning tar du del av ett stort nätverk av kandidater när du rekryterar med oss. Vi har ett trettiotal kontor över hela landet, varenda en med personal som har flerårig kompetens inom rekrytering.

Kvalitetssäkrad och kompetensbaserad rekryteringsmetod

Vi använder kvalitetssäkrade och kompetensbaserade rekryteringsmetoder. Något som leder till ökade chanser till jobb för de sökande, och bättre matchningar för företagen.

Minimera risken för dyra felrekryteringar

Det är lockande att sköta rekryteringen själv, men sanningen är att många rekryteringar kan bli till dyra felrekryteringar. Vi hjälper dig öka chanserna för rätt person på rätt plats.

När ni gör ert jobb, gör vi vårt jobb

Rekrytering i sig kan vara ett heltidsjobb. Fokusera på er kärnverksamhet – vi tar hand om rekryteringen.

Steg för steg

Rekrytering av personal inom ekonomi och inköp – så ser rekryteringsprocessen ut

Nyfiken på hur det går till när man rekryterar till exempel en ekonomi eller receptionist? Här får du ta del av hur vi som rekryteringsföretag arbetar med rekryteringsprocessen när vi tillsätter olika roller inom inköp och ekonomi.

  1. Kravprofil: rätt person för jobbet
    I kravprofilen gör vi en tydlig formulering av vem man söker – för att rätt person ska söka.  Vi utgår från era behov och gör en konkret beskrivning av arbetsområde, ansvar, uppgifter och mål.
  2. Jobbannons och publicering i olika kanaler
    Vi tar fram en tydligt formulerad jobbannons med tydliga krav på både kompetens och värderingar. Vi väljer sen ut lämpliga kanaler att publicera jobbannonsen i.

Intresserad av rekrytering inom fler områden?

Vi kan rekrytering inom många olika branscher på Lernia, från yrkesarbetare till tjänstemän. Vi kan hjälpa till med rekrytering inom:

Möte